سفارش تبلیغ
صبا ویژن
با همه دل، خدا را دوست بدارید . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :21
بازدید دیروز :61
کل بازدید :479072
تعداد کل یاداشته ها : 917
103/2/31
7:14 ع
موسیقی
شمار شهدای فلسطینی در غزه با ادامه حملات ارتش رژیم صهیونیستی و تخلیه تعداد دیگری از پیکرهای شهدا از زیر آوارها به بیش از 800 نفر رسید.

به گزارش فارس، شبکه تلویزیونی "العالم" لحظاتی پیش اعلام کرد که شمار شهدای فلسطینی به بیش از 800 نفر رسیده‌ است و کار تخلیه پیکرهای شهیدا از زیر آوارها همچنان ادامه دارد.

وی افزود: در حملات امروز به نوار غزه تاکنون هفت فلسطینی شهید و شماری زخمی شده‌اند.

این در حالی است که تعداد زخمی‌ها نیز از زمان آغاز حملات صهیونیست‌ها به غزه در 13 روز پیش تاکنون به بیش از سه هزار و 155 نفر رسیده ‌است.

شبکه تلویزیونی "الجزیره" نیز لحظاتی پیش اعلام کرد که جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی مرکز منطقه "الصحابه" در شهر غزه را بمباران کردند و نیروهای این رژیم همچنان از ورود خودروهای آمبولانس به محل‌های بمباران شده برای انتقال زخمی‌ها جلوگیری و به تیم‌های امدادی تیراندازی می‌کنند.

برپایه این گزارش، مقاومت فلسطین نیز همچنان تاکید می‌کند که از مناطق مسکونی و ملت فلسطین دفاع می‌کند و به شلیک موشک‌ها و مقابله با ارتش رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهد.

الجزیره نیز لحظاتی پیش اعلام کرد که دو موشک مبارزان فلسطینی به شهر صهیونیست نشین "عسقلان" در درون فلسطین اشغالی اصابت کرد.

نظرات کاربران:
  
  

بسمه تعالی

 

خبرگزاری فارس: وزارت اوقاف و امور دینی دولت وحدت ملی فلسطین در غزه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که نظامیان رژیم صهیونیستی در جریان حمله 23 روزه به نوار غزه 41 مسجد را به طور کامل تخریب کرده اند.

به گزارش خبرگزاری فارس، به نقل از "مفکرة الإسلام" در این بیانیه آمده است: 16 مسجد در شهر غزه، دو مسجد در استان مرکزی، دو مسجد در خان یونس، 19 مسجد در شمال نوار غزه و دو مسجد در رفح واقع در جنوب نوار غزه به طور کامل تخریب شده است.
در این بیانیه همچنین آمده است که تخریب مساجد سیاست برنامه ریزی شده رژیم صهیونیستی و بیانگر چهره واقعی اشغالگری این رژیم است.
وزارت اوقاف فلسطین همچنین با رد ادعاهای رژیم صهیونیستی در مورد ذخیره سلاح مقاومت در مساجد، اعلام کرد: ادعای رژیم صهیونیستی کذب محض است، آنها همه مساجد، منازل، مراکز بهداشت، مدارس و نهادهای حکومتی را به بهانه وجود سلاح، بمباران می کنند.
وزارت اوقاف فلسطین همچنین خواستار تشکیل کمیته تحقیق بین المللی در مورد جنایات رژیم صهیونیستی و محاکمه مسئولان آن شد.
در بیانیه وزارت اوقاف فلسطین همچنین آمده است که نظامیان رژیم صهیونیستی پنج قبرستان در غزه، خان یونس و شمال نوار غزه بمباران کرده اند.


  
  

به نام خدا به یاد خدا و برای خدا


سخن نخست: با استعانت از پروردگار، ادای تکلیف در وبلاگ بسیج را آغاز می کنیم. در این وبلاگ خواهیم کوشید با توجه به آرمان های امام خمینی (ره) و شهدای گلگون کفن و با بهره گیری از رهنمودهای مقام معظم رهبری، قدمی در حد توان و وسع خود در جهت پیشرفت کشور برداریم. تمام نیروهای مومن و حزب اللهی کشور بسیجی اند و بسیجی بودن به معنای پاکبازی و ایثار و فداکاری در راه خداست و از این روست که بسیج اینک در تمام عرصه های علمی، ادبی، هنری، سیاسی، فناوری، اقتصادی، نظامی و ... فعالیت مستمر و موثر دارد. ما نیز خواهیم کوشید در همه زمینه ها مطلب بنویسیم و با دیگر وبلاگ نوبسان ارتباط برقرار کنیم.
راهنمایی‏های ارزنده‏ی شما یاریگر ما خواهد بود.


بسیج در بیان مقام معظم رهبری ...


  
  

بسمه تعالی

 

رئیس جمهور کشورمان به منظور بیداری هرچه بیشتر جامعه جهانی در خصوص فجایع غزه، با اعزام فرستادگان ویژه، پیام های جداگانه متعددی را برای بسیاری از روسا و رهبران کشورهای مختلف دنیا ارسال نمود.

مطلب ذیل که از خبرگزاری فارس نقل ذکر می شود و در بخش ادامه مطلب قابل دسترسی است، گزارش این اقدامات را منعکس می نماید.

 


  
  

بسمه تعالی

 

یکی از دانشجویان دوره کارشناسی ارشد رشته جامعه شناسی به نام روح الله نامداری، در نامه ای به دو تن از اساتید برجسته جامعه شناسی دنیا، نکاتی خواندنی را در خصوص جنایات رژیم صهیونیستی در غزه ذکر کرده است که در ذیل ذکر می گردد:

 

باسمه تعالی

جناب پروفسور یورگن هابرماس / جناب پروفسور آنتونی گیدنز

با سلام و احترام

این روزها که می گذرد روزهای نخستین سال جدید میلادی است. سال جدید میلادی و تولد حضرت مسیح (ع) پیامبر صلح و دوستی را به شما تبریک عرض می کنم.

جناب پروفسور!

من دانشجوی کارشناسی ارشد جامعه شناسی هستم و چند وقت است که به مطالعه آثار شما مشغول هستم. آثار شما مهم هستند و فکر می‌کنم که در جامعه شناسی امروز نیز نقش تعیین کننده ای داشته باشند. مدرنیته پروژه ناتمام است و جهان سرمایه داری امروز نقص هایی دارد که شما به برخی از آنها اشاره کرده اید و قصد دارید بنایی را بگذارید که به تحقق شرایط بهتر کمک کند. شما با نقد عقلانیت ابزاری عقلانیت ارتباطی را طرح کرده اید، بنا به همان حقیقت توافقی که به آن اشاره کرده اید امروز بیشتر – اگر نگوییم همه- مردم جهان بر صحت و ضرورت عقلانیت ارتباطی و انتقادی تاکید می‌کنند. به راستی انتقاد می‌تواند ما را بر بسیاری از بحران ها و ناملایمات پیروز کند. جامعه شناس و روشنفکر باید همواره ناظر بر کنش در حوزه عمومی باشد و با انتقاد از ارتباط تحریف شده جلوگیری کند. جامعه شناس با مشروع سازی ها و ایدئولوژی ورزی ها مخالفت کند.

جناب پروفسور!

این نظرات شما خیلی مهم هستند و به نظر من باید جدی تر تلقی شوند، جامعه عقلانی وقتی شکل خواهد گرفت که روشنفکران، متفکران و جامعه شناسان از وظیفه نقادی خویش چیزی کم نگذارند. اما جناب پروفسور می خواهم نظر شما در مورد مسئله مهمی بدانم، شما گفته اید که جامعه شناس باید نظر به زیست جهان بکند و به نقددرمانی بپردازد که نقد درمانی نیاز ضروری جهان امروز ماست. جناب پروفسور در زیست جهان امروز که من به عنوان یک دانشجوی جامعه شناسی در آن نظر می‌کنم، سرزمینی را می‌بینم به نام فلسطین، که سال‌هاست در آن جنگ و کشتار ادامه دارد، الان نه روز است که درگیری شدیدی جریان دارد. کودکان و زنان و پیران و سالخورده گان بی گناه کشته و دریده می‌شوند. اسرائیل برای این کشتن ها دست به مشروع سازی می زند. اما آنچه باورش برای من دشوار است اینکه جامعه شناسی هنجاری همچون شما سکوت کرده است، شما که ارتباطی تحریف شده را بر نمی تابید چگونه امروز چشمان خود را بر این جنایت ها بسته اید، چرا به این مشروع سازی ها انتقاد نمی کنید؟ من از شما می خواهم که در مورد کشتار مردم مظلوم فلسطین تحلیل جامعه شناختی خود را برای همگان طرح کنید. از شما می خواهم که به سکوت رسانه های غرب در برابر این جنایات انتقاد کرده و مانع سلطه شوید.

سوال آخرم اینکه به نظر شما چرا امروز متفکران و جامعه شناسان غربی در برابر این مسئله سکوت کرده اند؟

جناب پروفسور هابرمارس! یادتان هست که گفته بودید: در سن پانزده یا شانزده سالگی در مقابل رادیو می نشستم و به آنچه در دادگاه نورنبرگ می گذشت گوش می دادم. وقتی می دیدم دیگران به جای اینکه در برابر آن فضاحت فرو روند، به بحث و جدل درباره عادلانه بودن محاکمه ، شیوه های دادرسی و سوالهای قضایی می پردازند. اولین گسست در من پدید آمد، گسستی که هنوز هم پابرجاست. مطمئنا به خاطر حساسیت و زودرنجی نوجوانی ام بود که نمی توانستم مانند اکثر بزرگترها واقعیت یک بیدادگری جمعی را نادیده بگیرم.

راستی جناب پروفسور این روزها روزهای نخستین سال قمری نیز هست و مردم غزه این گونه آغاز سال جدید خود را می گذرانند. منتظر پاسخ تان می مانم.

با آرزوی روزهای خوب و شاد برای شما و همه مردم جهان.


  
  

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" اعلام کرد: آنچه در نوار غزه گذشت، اولین جنگ بزرگی بود که ملت فلسطیننتیجه آن را به نفع خود رقم زد و از این رو، باید این جنگ را نقطه تحولی در عرصه چالش با دشمن صهیونیستی دانست.

به گزارش رجانیوز، خالد مشعل در پیامتلویزیونی که به مناسبت پیروزی ملت فلسطین در نوار غزه ایراد کرد، خطاب به ساکنان نوار غزه و امت عربی و اسلامی گفت: با توجه به دستاوردها و نیز موفقیت هایی که در جنگ اخیر حاصل شد، می توان گفت این جنگ، استراتژی مؤثری را برای آزادسازی بنیان نهاده است که آغاز آن از فلسطین است و با حمایت امت اسلامی و عربی شعاع آن به همه جا می رسد.

وی تأکید کرد: جنگ غزه به تعبیر شیرمردان مبارز فلسطینی، جنگ فرقان است، یعنی حق و باطل و نیز مقاومت و سازش از همدیگر جدا می شوند و وضعیت در پیش و پس از آن کاملاً متفاوت خواهد بود.

این رهبر مبارز فلسطین خاطرنشان ساخت: جنگ غزه آغاز یک پیروزی حقیقی است و هر لحظه ما را به موفقیتی جدید در عرصه نبرد با دشمن نزدیک تر می سازد. دیگر آزادی فلسطین تنها یک رؤیا نیست، بلکه واقعیتی است که ما آن را از نزدیک لمس می کنیم.

وی در ادامه افزود: سهم غزه، مقاومت، ملت فلسطین، امت اسلامی و عربی از این جنگ پیروزی بود و سهم دشمن صهیونیستی چیزی جز شکست نبود. پیروزی ما در نوار غزه آشکارتر از آن است که برخی هم پیاله های دشمن منکر آن شوند. آیا ناکامی اشغالگران در تحقق اهداف خود نشانه پیروزی نیست. تل آویو همان طور که در عرصه سیاست شکست خورد، در میادین نبرد نیز نتیجه ای کسب نکرد و بعد از گذشت 3 هفته، مجبور به آتش بس و عقب نشینی یک جانبه و بی قید و شرط از نوار غزه شد.

رئیس دفتر سیاسی حماس تصریح کرد: دشمن صهیونیستی 10 روز پیش از متوقف کردن تجاوزات اخیر خود به نوار غزه، از طریق میانجی گران سعی داشت تا با برقراری آتش بس دائمی و خلع سلاح مقاومت، مبارزات در نوار غزه را متوقف سازد و شروط خود را به ما تحمیل کند؛ ولی ما در عرصه سیاست نیز همچون میدان نبرد راه مقاومت را پیش گرفتیم و شروط دشمن را نپذیرفتیم تا اینکه سرانجام اشغالگران بدون هیچ قید و شرطی دست از حملات خود برداشتند و از غزه عقب نشستند. ضمناً مخالفت ما با شروط دشمن به خاطر ایمانی بود که به حقوق ملت خود داشتیم.

خالد مشعل در بخشی دیگر از اظهارات خود با اشاره به تداوم تلاش ها برای به اسارت گرفتن سربازان صهیونیست، عنوان داشت: بعد از پیروزی در میدان نبرد با دشمن اشغالگر، 2 جنگ دیگر نیز پیش رو داریم که اولین مورد آن شکستن سد محاصره و دومین مورد بازگشایی گذرگاه ها و در رأس آنها گذرگاه رفح است. این گذرگاه مصری- فلسطینی یک گذرگاه ثانویه برای ما نیست؛ بلکه راه ارتباطی ما با جهان خارج و شریان حیاتی مان به شمار می رود و از این رو، گشودن آن یکی از اولویت ها به شمار می رود. درخواستی که از امت اسلامی و عربی داریم، آن است که به بازگشایی گذرگاه ها مبادرت ورزند.

وی همچنین از مبارزان فلسطینی خواست تا همیشه دستشان بر روی ماشه باشد و برای جنگ آماده باشند؛ زیرا دشمن صهیونیستی فریبکار است و بعد از شکست های مکررش، درپی جبران و تلافی بر می آید.

این چهره مبارز همچنین ابراز داشت: جنبش حماس و دولت مشروع و قانونی اسماعیل هنیه به تمامی مسئولیت های خود در قبال اهالی نوار غزه جامه عمل خواهد پوشانید و علاوه بر مداوای مجروحان، تا حد امکان به آوارگان جنگ کمک خواهد کرد.

خالد مشعل اعلام کرد: جنبش حماس و دولت آقای هنیه تحرکات گسترده ای را برای اجرای طرح بازسازی، درمان مجروحان و پناه دادن آوارگان آغاز کرده اند و در این رابطه با مسئولان برخی کشورها تماس گرفته شده و با برخی دیگر نیز دیدارهایی انجام شده است. امروز همه برای نجات اهالی غزه دست به دست همه داده اند.

این رهبر مبارز فلسطینی در ادامه گفت: برنامه ما برای نوار غزه مشتمل بر 2 بخش است. بخش اول که اجرای سریع و فوری آن ضروری است، مربوط به درمان مجروحان و اعطای مبالغ محدود و مشخص به خانواده های شهدا، مجروحان و آوارگانی است که منازل خود را از دست داده اند؛ البته تفاصیل و جزئیات این امر را به دولت آقای هنیه می سپارم. بخش دوم برنامه ها نیز مربوط به بازسازی است.

وی در ادامه از کشورهای عربی و اسلامی و نیز طرف های بین المللی که آمادگی خود را برای تقدیم صدها میلیون دلار کمک جهت بازسازی نوار غزه اعلام کردند، تقدیر و تشکر نمود و تأکید کرد: مراقب باشید تا این اموال به دست چهره های فاسد نیافتد.

وی خاطرنشان ساخت: 2 راه برای اعطای کمک ها به ملت فلسطین وجود دارد. اول اینکه کمک ها را تقدیم دولت مشروع فلسطین به ریاست اسماعیل هنیه نمایید که از پاکدامنی و نیز مهارتی خاص در خدمت رسانی به ملت برخوردار است. به دیگر سخن، دولت مسئولیت بازسازی را با نظارت مستقیم شما انجام می دهد. راه دیگر نیز این است که طرف های کمک کننده به صورت مستقیم در مسئله بازسازی حضور داشته باشند. به هر حال، همان طور که مطلع هستید، مردم فلسطین هرگز نمی پذیرند که این کمک های مالی به دست فاسدان بیفتد.

رئیس دفتر سیاسی حماس تصریح کرد: به برخی طرف های فلسطینی که قصد فریبکاری دارند، می گویم که مردم هرگز فریب آنها را نمی خورند و وعده کمک های مالی از سوی طرف های مذکور هرگز باعث نمی شود تا ننگ همکاری با دشمن صهیونیستی علیه نوار غزه از پیشانی شان پاک شود.

مشعل افزود: 3 گروه در پیروزی اخیر شریک هستند. اول مقاومت ملی و گروه های مبارز فلسطینی، دوم ساکنان نوار غزه که دوشادوش مبارزان و مجاهدان ایستادند و هرگز دست از حمایت مقاومت نکشیدند و سومین گروه نیز امت عربی و اسلامی هستند که همراه با دیگر آزادیخواهان جهان ضمن برپایی تظاهرات و راهپیمایی های گسترده، حمایت خود را از نوار غزه و مقاومت اعلام کردند. ما در جریان جنگ اخیر، اهداف مهمی را محقق ساختیم که از آن جمله، واداشتن دشمن به توقف حملات و نیز عقب نشینی بی قید و شرط بود.

وی در خصوص اهداف دشمن از حمله به نوار غزه گفت: رهبران صهیونیستی اهدافی چند را در این جنگ دنبال می کردند که از آن میان می توان به در هم کوبیدن، شکست و اخراج مقاومت از نوار غزه اشاره کرد. صهیونیست ها می خواستند تا ضمن تحمیل شکست به ملت فلسطین، به موجودیت دولت حماس خاتمه دهند و روند حملات موشکی را متوقف سازند؛ ولی نتیجه چه شد؟ با وجود عدم برابری امکانات میان دو طرف، رزمندگان مقاومت در برابر دشمن ایستادگی کردند و به روند حملات موشکی خود به مناطق اشغالی تداوم بخشیدند. ملت فلسطین نیز استوار در برابر دشمن ایستاد و لحظه ای دست از حمایت مقاومت و جنبش حماس نکشید، جنبشی که دشمن صهیونیستی قصد نابودیش را در سر داشت.

خالد مشعل همچنین به بحث در مورد پرونده آشتی ملی پرداخت و ابراز داشت: ما به دنبال آشتی ملی هستیم؛ ولی این آشتی باید بر اساس اصل مقاومت و تمسک به حقوق میهنی باشد نه سازش، مذاکرات بی فایده با دشمن صهیونیستی و شروط کمیته 4 جانبه.

وی ادامه داد: آری! ما موافق گفتگوهای داخلی هستیم؛ ولی برای پی ریزی چنین گفتگویی، ما از کرانه باختری می خواهیم تا راه مقاومت در برابر دشمن را پیش گیرد تا همچون غزه، پیروزی بر دشمن را در کارنامه خود جای دهد که البته تحقق چنین موفقیتی تنها با آزادی مبارزان فلسطینی در بند و نیز اعتبار سلاح مقاومت به عنوان یک سلاح مشروع امکان پذیر است.

این رهبر مبارز فلسطین خطاب به کشورهای اروپایی که در بروکسل گرد هم آمده اند، اظهار داشت: واقعاً شرم آور است که شما از یک طرف توان متوقف ساختن تجاوزات دشمن صهیونیستی علیه ما را ندارید و از طرف دیگر، به دنبال خلع سلاح مقاومت هستید. این یک جنایت زشت و لکه ننگی بر پیشانی اروپا و تمامی رژیم های غربی است. جنگ نوار غزه 2 پیام روشن به دنبال داشت. اولین پیام که هر ذوی العقولی آن را درک می کند، این است که رژیم صهیونیستی بر ملت ما پیروز نشد و استفاده از ابزارهای نظامی هرگز امنیتی برای این رژیم به ارمغان نمی آورد و صلحی که اساس آن تضییع حقوق ملی فلسطینیان باشد، هرگز مورد پذیرش قرار نمی گیرد. پیامی که این جنگ برای خردورزان جامعه بین الملل و دولت جدید آمریکا به ریاست اوباما دارد، آن است که اسرائیل توان حمایت از خود را ندارد و هیچ آینده ای برای اشغالگری و تجاوزکاری وجود ندارد.

وی تصریح کرد: پیام دومی که جنگ نوار غزه دارد، آن است که 3 سال دسیسه چینی، به راه انداختن نابسامانی های امنیتی، گرسنه نگاه داشتن مردم، بسته گذرگاه ها و در نهایت جنگ هیچ نتیجه ای به دنبال نداشت و باعث نابودی حماس و نوار غزه نشد و بی تردید، وقت آن رسیده است که راه تعامل با حماس که مشروعیت خود را از مبارزه و نیز صندوق های رای دریافت نموده است، پیش گیرند.

 


  
  

بسمه تعالی

 

مشاور امنیت ملی عراق با اشاره به دریافت پاسخ روشن از رئیس جمهوری اسلامی ایران درباره مسائل مهم عراق از توافقی بزرگ میان عراق و ایران در سفرش به تهران خبر داد.

به گزارش مهر، دکتر سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران و موفق الربیعی مشاور امنیت ملی عراق امروز در هتل استقلال تهران در کنفرانس خبری مشترک به سئوالات خبرنگاران را پاسخ گفتند.

موفق الربیعی در پاسخ به سئوال خبرنگاری درباره دستاوردهای سفرش به تهران و مسائل مطرح شده با رئیس جمهور و پاسخ وی به این درخواستها گفت: ما با تفاهم بسیار بزرگی ایران را ترک می کنیم چون مسائل مهم و بزرگی را در این سفر و در مذاکرات خود مطرح کرده ایم و پاسخ های مثبت ، محکم و مستدلی را دریافت نمودیم.

وی افزود: در دیدار با رئیس جمهور احمدی نژاد درباره مسائل سیاسی و امنیتی و اقتصادی میان دو کشور ایران و عراق مسائلی را مطرح و پاسخ های روشنی از رئیس جمهوری اسلامی ایران دریافت کردیم.

خبرنگاری از مشاور امنیت ملی عراق پرسید چرا با وجود گذشت 6 سال از سقوط صدام و تروریست خواندن منافقین حتی از سوی اتحادیه اروپا و آمریکا دولت عراق آنها را محاکمه نمی کند و اعلام می دارد تروریست ها مختارند به هر کشوری که می خواهند بروند، وی در پاسخ تصریح کرد: ما از 1/1/2009 این پرونده را به دست گرفتیم قبل از آن پادگان اشرف به دست آمریکاییها اداره می شد، اما از روزی که در اختیار دولت عراق قرار گرفت طبق قانون و بلافاصله تصمیم به بستن آن گرفتیم.

الربیعی افزود: در بین گروهک منافقین حاضر در پادگان اشرف کسانی هستند که دستشان به خون مردم عراق آغشته است ما این افراد را برای محاکمه به دادگاههای صالحه عراق خواهیم سپرد. همچنین دست برخی از این افراد به خون مردم ایران نیز آغشته است که آنها را طبق توافقنامه امنیتی در مورد آنها عمل می کنیم ، البته اکثر آنها قبلا ابراز علاقه کرده اند که داوطلبانه به ایران باز گردند که ما در صدد آنیم تا مقدمات این موضوع را فراهم آوریم.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر میزان آمادگی نیروهای عراقی برای به دست گرفتن امور عراق زودتر از موعد مقرر که توسط رئیس جمهور جدید آمریکا اعلام شده است، گفت: ما تاکنون بیش از یک بار تاکید کرده ایم که عراق بیش از هر زمانی دیگری آماده تحویل گرفتن مسائل داخلی خود است. ما حتی آمادگی آن را داریم که زودتر از 16 ماه اعلام شده از سوی اوباما مسائل عراق را در دست بگیریم چون مردم عراق نیروهای امنیتی و نظامی آن بیش ازهر زمان دیگر آمادگی پذیرش این موضوع را دارند و هم اکنون بیش از 95 درصد اقدامات داخل عراق توسط مردم و نیروهای مردمی انجام می شود.

همچنین سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سئوال خبرنگاری که پرسید روابط آینده ایران و آمریکا را با توجه به نگاه مثبت اوباما به ایران و عراق چگونه ارزیابی می کنیم که این گونه پاسخ داد که تاریخ روابط ایران و آمریکا بخصوص در 30 سال اخیر تاریخی سرشار از فشارها ،تهدیدها و نگاه های خصمانه ای را از سوی آمریکا در قبال جمهوری اسلامی ایران نشان می دهد.

وی ادامه داد: آنچه برای مردم ما مهم است این است که آمریکاییها چه تغییری در رویکردشان خواهند داشت و این رویکرد آیا تغییری در عمل خواهد بود یا خیر؟

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان با اشاره به فجایع اخیر رژیم صهیونیستی غزه تصریح کرد: یکی دو ماه پس از انتخاب اوباما به عنوان رئیس جمهور آمریکا جهان شاهد یکی از فجایع ترین وقایع تاریخ خود یعنی نسل کشی و تروریسم به بدترین شکل ممکن در غزه بود در این جنگ نابرابر شاهد بودیم که صهیونیستها حتی از سلاحهای که در کنوانسیون های جهانی ممنوع اعلام شده بهره گرفته اند گرچه این موضوع همزمان با مسئولیت اوباما نبود اما جهان این انتظار را داشت که این فجایع با سکوت مواجه نشود.

جلیلی افزود: مسئله دیگر موضوع عراق است و اینکه ملت عراق اعلام می کند آمادگی بر عهده گرفتن مسئولیت ها را در عراق دارد، بنابراین اشغالگری دیگر نمی تواند هیچ توجیهی داشته باشد.

در ادامه این نشست موفق الربیعی در پاسخ به این سئوال که نظر عراق درباره توافقات امنیتی با کشورهای منطقه یا به خصوص بهره گیری از جمهوری اسلامی ایران در ایجاد امنیت داخلی خود چیست؟ گفت: دولت عراق معتقد است باید به مقوله امنیت منطقه به عنوان یک کل نگریسته شود بنابراین ما حاضریم با تمامی کشورهای همجوار وبخصوص ایران در بحث ایجاد امنیت همکاری کنیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری که پرسید آیا تاکنون کشور ثالثی برای پذیرش منافقین حاضر در عراق اعلام آمادگی کرده است ، یا خیر خاطرنشان کرد: تمامی اقدامات لازم برای بستن پادگان اشرف را انجام داده ایم. مسئولیت امنیت داخل این پادگان به طورکامل به نیروهای عراقی واگذار شده و هیچ کس نمی تواند بدون اجازه نیروهای عراقی وارد این پادگان شده و یا از آن خارج شود.

مشاور امنیت ملی عراق ادامه داد: 914 نفر از افراد این گروهک منافقین را ثبت نام کرده ایم که عمدتا گذرنامه یا اقامت در یکی از کشورهای خارج از عراق را دارند. درهمین زمینه بنده پس از بازگشت از ایران بلافاصله با 12 سفیر به گفتگو خواهم نشست تا هر چه زودتر وضعیت اعضای گروهک منافقین مشخص شود البته با کمک سازمان جهانی صلیب سرخ در گذشته صدها نفر از اعضای گروهک منافقین به آغوش خانواده های خود در ایران بازگشتند اما عراق در برابر منافقین حاضر در پادگان اشرف براساس مسئولیت های انسانی خود برخورد خواهد کرد.

درادامه این نشست همچنین سعید جلیلی درباره ایجاد امنیت پایدار در منطقه اظهار داشت: امنیت یک کل به هم پیوسته است که هر چه بیشتر باشد ضریب امنیتی رشد موفق تری خواهد داشت. بنابراین ایران و عراق هر چه بیشتر در زمینه ایجاد امنیت همکاری کنند، هسته امنیت و همکاریهای امنیتی در منطقه گسترش خواهد یافت که ما نیز برای این موضوع نهایت تلاش خود را به کار خواهیم بست.

به گزارش مهر ، الربیعی نیز درباره این موضوع چنین گفت: دشمنان منطقه در حال توطئه علیه کشورهای منطقه هستند و در تمامی این کشورها حضور دارند ، حال ما دولتها باید سیاست های امنیتی و دفاعی واحدی را داشته و کاری هماهنگ با کمک یکدیگر در این زمینه انجام دهیم.

وی اضافه کرد: امنیت کل منطقه باید به عنوان مبحثی یک پارچه نگریسته شود و هیچ کشوری از این قاعده مستثنی نگردد. ما باید همه کشورهای منطقه را به صورت یک پارچه در نظر بگیریم و برای مقابله با اقدامات تروریستی گروهک ها کارهای لازم را انجام دهیم. چرا که تروریست ها نه مرزی می شناسند و نه دین واحدی را قبول دارند. لذا بار دیگر تاکید می کنم که باید به دنبال شکل دهی یک منظومه امنیتی واحد برای کل منطقه باشیم.

مشاور امنیت ملی عراق در پایان در پاسخ به سئوال خبرنگاری درباره اینکه آیا عراق اجازه خواهد داد که از خاک این کشور برای اقدام علیه سایر کشورهای منطقه بخصوص ایران سوءاستفاده شود ، گفت : دولت عراق سعی خواهد کرد که تمام مفاد توافقنامه خروج نیروهای بیگانه از این کشور را به طورکامل اجرا کند.


  
  

 ما با غزه هستیم



 


‌غزه در آتش می‌سوزد اما تنها نیست. غزه بسیجیان ایران را دارد. ما با غزه هستیم. اگر مجامع بین المللی را سکوتی مرگ‌بار فرا گرفته چه باک؟ بسیج زنده است و آماده. بسیج زنده است و آماده. گوش ما به فرمان فرمان‌ده کل قوا و نگاه نگرانمان به تحولات غزه است. اگر پادشاهان عرب به اسلام و بشریت و به مردم عرب خیانت می‌کنند و با دیوان و ددان هم‌پیمان گشته‌اند چه باک؟ بسیج زنده است و به موقعش بساط ظلم و جنایت صهیونیزم بین الملل را برخواهد چید.


ما بسیجیان، یعنی ما ملت ایران، خود را در کنار برادران و خواهران فلسطینی‌مان می‌دانیم. دیروز در راه‌پیمایی همگانی خروش خود را با اشک و ناله‌ی کودکان غزه همراه کردیم و فردا به صف صهیونیزم یورش خواهیم برد و یقین داریم که رژیم صهیونیستی نابود و فلسطین پیروز است


 


غزه از نگاه نامحرمانه [+]


غزه در انتظار فریاد شماست [+]


ثبت شده در پایگاه وبلاگ نویسان ارزشی [+]


  
  


اگر بخواهیم مفهوم بسیج و بسیجی را در ادبیات انقلاب اسلامی جستجو کنیم، چاره ای جز بیان مراد حضرت امام (ره) از بسیج و بسیجی نداریم. بسیج در اندیشه امام(ره) نهادی است اجتماعی با ابعاد متعدد. در این نگرش بسیج دیگر صرفاً سازمانی نظامی نیست که فقط در زمان جنگ و برای دفاع در مقابل دشمن شکل گرفته باشد، بلکه نهادی است وسیع و پاسخگوی نیازهای اساسی  و حیاتی جامعه و با اجزای دیگر نظام، چنان هماهنگی و پیوند دارد که انفصال آن جز با انحلال جامعه اسلامی متصور نیست. بسیج در صورتی می تواند نهادی جامع و شامل جهات متعدد و پایدار شناخته شود که نیازهای دایمی و باورها و ارزش های فرهنگی پدید آورنده آن به روشنی تعریف شوند، این نیازها ممکن است اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و یا نظامی باشند.
به فرموده امام(ره) « بسیج شجره طیبه و درخت تناور و پر ثمری است که شکوفه های آن بوی بهار وصل و طراوت یقین و حدیث عشق می دهد، بسیج مدرسه عشق و مکتب شاهدان و شهیدان گمنامی است که پیروانش بر گلدسته های رفیع آن، اذان شهادت و رشادت سر داده اند. بسیج میقات پا برهنگان معراج اندیشه پاک اسلامی است که تربیت یافتگان آن، نام ونشانی در گمنامی و بی نشانی گرفته اند.» ادامه مطلب...


  
  

حضرت امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) فرموده اند:«اگر سپاه نبود کشور هم نبود.» همچنین می فرمایند:«ای کاش من هم یک پاسدار بودم.»
شما در مورد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی چه نظری دارید؟


  
  
<   <<   11   12   13   14   15   >>   >
پیامهای عمومی ارسال شده
+ ثبت دامنه 100درصد رایگان com,org.net


+ سال نومبارک ستادشادسازی عقب ماندگان ذهنی
+ سال نو مبارک
+ تولدت مبارک


کسب درآمد پاپ آپ