سفارش تبلیغ
صبا ویژن
رأى راست دولت را همراه است با آن روى آرد و با رفتن آن برود . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :996
بازدید دیروز :371
کل بازدید :482332
تعداد کل یاداشته ها : 917
103/10/3
9:57 ع
موسیقی
حاج محمود کریمی - کجایید ای شهیدان خدایی ، شعر کجایید ای شهیدان خدایی با نوای حاج محمود کریمی و دردلی با شهداء . دریافت در ادامه مطلب . دانلود کلیپ صوتی || مستقیم یا غیر مستقیم
89/10/16::: 8:12 ع
نظر()
  
  
 

دبی- کمال قبیسی، واشنگتن- خبرگزاریها

باراک اوباما کاندیدای حزب دمکرات برای منصب ریاست جمهوری امریکا در کنفرانس تبلیغاتی خود در ایالت میشیگان از گرفتن عکس دسته جمعی با دو زن با حجاب خودداری کرد تا مبادا چنین عکسی توسط رقبایش در حزب جمهوری مورد سوء استفاده قرار گیرد.

خانم هبه عارف که یک وکیل دادگستری مصری الاصل است یکی از این دو نفر می باشد ،وی روز پنجشنبه 19-6-2008 طی تماسی به العربیه.نت گفت : دوشنبه گذشته من ودوستم وبرادرش به میدان شهر دیترویت رفته بودیم تا در مراسم پشتیبانی از اوباما که 20 هزار نفر در آنجا حضور داشتند شرکت کنیم .

طبق گفته وی پس از سخنرانی اوباما جمعیت حاضر برای گرفتن عکس یادگاری با اوباما به وی نزدیک شد ولی به محض اینکه بوی نزدیک شدیم چهره او دگرگون شد وچه بسا منافع انتخاباتی را در ذهن خود محاسبه کرد ، که مبادا رقبایش از عکسی که در آن اوباما در کنار یک دختر مسلمان با حجاب است سوء استفاده کنند . در این اثنا حامیان اوباما متوجه علایم ظاهر شده بر صورت اوباما شدند و تعدادی از آنان به سرعت به طرف این دختر مصری تبار شتافتند تا مانع این کار شوند واز وی خواستند تا از مکان دور شود و به وی توضیح دادند که شرایط بویژه در حال حاضر بسیار حساس است .

این وکیل 25 ساله که عربی را با لهجه خالص مصری صحبت می کرد رفتار کاندیدای دمکرات برای ریاست جمهوری را مورد نکوهش قرارداده واز آن به عنوان توهین به خود یا کرد وموضع خود را رسما به کمیته تبلیغاتی اوباما اعلام کرده وخواسته است که اوباما رسما ازگریق نامه ویا تماس تلفنی از وی معذرت خواهی کند.

وی به العربیه .نت گفت که فقط خواستار اعاده حیثیت بوده وهمچنان امیدوار است که کاندیدای دمکرات از وی بخاطر رفتارش معذرت خواهی کند که در این صورت در نظر امریکاییها احترام بیشتری خواهد یافت .

وی افزود در صورتی که از او معذرت خواهی نشود تقاضای خسارت مالی از اوباما به تهمت تبعیض دینی نخواهد کرد و در ادامه گفت : موضعم دراین رابطه حتی برای حامیان اوباما کاملا واضح است ولیکن با کلیه رسانه های گروهی مصاحبه خواهم کرد واتفاقی را که برایم رخ داده شرح خواهم داد .

خانم عارف که فرزند یک زن ومرد مصری است خود وخوهران وبردرانش متولد امریکا وکانادا هستند ،وی سال گذشته در رشته حقوق از دانشگاه دیترویت فارغ التحصیل گردید .

دختر با حجاب دیگری که از عکس گرفتن با اوباما منع گردیده شیما عبدالفاضل است او که فارغ التحصیل دانشگاه دیترویت می باشد می گوید حمله تبلیغاتی اوباما با تلاش دوری جستن از مسلمانان ادامه دارد بطوریکه گویی که ارتباط با مسلمانان جرم بشمار می آید وبا اینکه سه ساعت تمام زیر آفتاب برای پشتیبانی از وی به انتظار ایستاده بود از عکس گرفتن با او جلوگیری شد .

 


  
  

?جاب

در ایران نظام سیاسی جمهوری اسلامی است و حجاب برای زنان ایرانی واجب است .

در ترکیه نظامی لائیک حاکم است که با هرگونه تاثیرگذاری مذهب در سیاست بطور جدی مخالفت می شود.

در ایران اگر روزی روزگاری کاندیدایی پیدا بشه و جرات بکنه و بگه : حجاب آزاده ! احتمالاً طرفداران زیادی پیدا خواهد کرد.

در ترکیه کاندیداهای مسلمان وعده قانونی شدن حجاب را می دهند و جالب اینکه کاندیداهای لائیک برای جلب آرای مردم ، روسری رایگان بین مردم توزیع می کنند.

در ایران بعد از انقلاب ، از مهدکودک ، دانشگاه ، اداره و همه جا از صبح تا شب دین را تبلیغ می کنند.

در ترکیه تبلیغ دین و بخصوص دین اسلام در مدارس و دانشگاهها ممنوع است .

در ایران حجاب کامل میتونه امتیازهای زیادی در تحصیل و اشتغال و راه انداختن کار در ادارات و … داشته باشه .

در ترکیه زنانی که حجاب دارند حق رفتن به دانشگاه را ندارند و در مراکز دولتی امتیاز منفی محسوب میشه.

در ایران اگر یک ساعت در خیابان قدم بزنید مادران چادری زیادی را می بینید که همراه دختران کم حجاب خود قدم می زنند.

اما

در ایران طرح مبارزه با بد حجابی می گذارند و سر هر کوچه و خیابونی چند نفر را می گذارند تا به خانومها تذکر بده و احتمالاً در بعضی مواقع بازداشت بشن و تعهد بدن و دادگاهی بشن .

در ترکیه زنان محجبه ، حجابشان کامل است و برای قانونی شدن حجاب راهپیمایی می کنند .

داستان حجاب در ترکیه ، در بسیاری از کشورهای دیگر جهان از شرق آسیا تا آمریکا صدق می کند و ترکیه بخاطر نزدیکی جغرافیایی و اجتماعی یک مثال است و حجاب نیز یک نشانه ظاهری از اعتقادات دینی مردم می باشد که براحتی می توان آنرا تشخیص داد .

خیلی دلم می خواهد بدانم که در زمینه های دیگر اعتقادی کشور ما در چه وضعیتی وجود دارد . برای مثال مساجد ما طی سالهای گذشته شلوغ تر شده یا مساجد ترکیه ؟! مصرف الکل و مواد مخدر در بین جوانان ما بیشتر شده یا جوانان ترکیه ؟!

علت چیست ؟! شما بگوئید.


  
  

 

 

 

 


  
  
img/daneshnameh_up/a/a3/hijab2.jpgدر قرآن مجید بیش از ده آیه در مورد حجاب و حرمت نگاه به نامحرم وجود دارد.
یکی از این آیات، آیه 59 سوره احزاب است:« یا ایهاالنبی قل لازواجک و بناتک و نساءالمومنین یدنین علیهن من جلابیبهن ذلک ادنی ان یعرفن فلا یوذین و کان الله غفورا رحیما» (ای پیامبر، به زنان و دخترانت و نیز به زنان مومنین بگو خود را بپوشانند تا شناخته نشوند و مورد اذیت قرار نگیرند. و خداوند بخشنده مهربان است.)
جلاب به معنای یک پوشش سراسری است؛ یعنی زن باید همه اندامش پوشیده باشد تا همچون گلی لطیف از دسترس هوسرانان مصون و محفوظ باشد.
در سوره نور آیه 31 نیز مفصلا در مورد حجاب و حرمت نگاه به نامحرمان سخن به میان آمده است.

مفهوم و ابعاد حجاب در قرآن

حجاب در لغت به معنای مانع، پرده و پوشش آمده است. استعمال این کلمه، بیش‎تر به معنی پرده است. این کلمه از آن جهت مفهوم پوشش می‎دهد که پرده، وسیله‎ی پوشش است، ولی هر پوششی حجاب نیست؛ بلکه آن پوششی حجاب نامیده می‎شود که از طریق پشت پرده واقع شدن صورت ‎گیرد.
حجاب، به معنای پوشش اسلامی بانوان، دارای دو بُعد ایجابی و سلبی است. بُعد ایجابی آن، وجوب پوشش بدن و بُعد سلبی آن، حرام بودن خودنمایی به نامحرم است؛ و این دو بُعد باید در کنار یکدیگر باشد تا حجاب اسلامی محقق شود؛ گاهی ممکن است بُعد اول باشد، ولی بُعد دوم نباشد، در این صورت نمی‎توان گفت که حجاب اسلامی محقق شده است.
اگر به معنای عام، هر نوع پوشش و مانع از وصول به گناه را حجاب بنامیم، حجاب می‎تواند اقسام و انواع متفاوتی داشته باشد. یک نوع آن حجاب ذهنی، فکری و روحی است؛ مثلاً اعتقاد به معارف اسلامی، مانند توحید و نبوت، از مصادیق حجاب ذهنی، فکری و روحی صحیح است که می‎تواند از لغزش‎ها و گناه‎های روحی و فکری، مثل کفر و شرک جلوگیری نماید.
علاوه بر این، در قرآن از انواع دیگر حجاب که در رفتار خارجی انسان تجلی می‎کند، نام برده شده است؛ مثل حجاب و پوشش در نگاه که مردان و زنان در مواجهه با نامحرم به آن توصیه شده‎اند.

هدف و فلسفه حجاب

هدف اصلی تشریع احکام در اسلام، قرب به خداوند است که به وسیله‌ی تزکیه‌ی نفس و تقوا به دست می‎آید:
إِنَّ أَکْرَمَکُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقاکُمْ (حجرات؛13) بزرگوار و با افتخارترین شما نزد خدا با تقواترین شماست.

-=هُوَ الَّذِی بَعَثَ فِی الْأُمِّیِّینَ رَسُولاً مِنْهُمْ یَتْلُوا عَلَیْهِمْ آیاتِهِ وَ یُزَکِّیهِمْ وَ یُعَلِّمُهُمُ الْکِتابَ وَ الْحِکْمَةَ وَ إِنْ کانُوا مِنْ قَبْلُ لَفِی ضَلالٍ مُبِینٍ؛
اوست خدایی که میان عرب امّی (قومی که خواندن و نوشتن هم نمی‎دانستند) پیغمبری بزرگوار از همان قوم برانگیخت، تا بر آنان وحی خدا را تلاوت کند و آنها را (از لوث جهل و اخلاق زشت) پاک سازد و کتاب سماوی و حکمت الهی بیاموزد؛ با آن که پیش از این، همه در ورطه‌ی جهالت و گمراهی بودند.=-
از قرآن کریم استفاده می‎شود که هدف از تشریع حکم الهی، وجوب حجاب اسلامی، دست‌یابی به تزکیه‌ی نفس، طهارت، عفت و پاکدامنی است. آیاتی هم‎چون:
قُلْ لِلْمُؤْمِنِینَ یَغُضُّوا مِنْ أَبْصارِهِمْ وَ یَحْفَظُوا فُرُوجَهُمْ ذلِکَ أَزْکی لَهُمْ؛ ای رسول ما مردان مؤمن را بگو تا چشم‎ها از نگاه ناروا بپوشند و فروج و اندامشان را محفوظ دارند، که این بر پاکیزگی جسم و جان ایشان اصلح است.


حجاب چشم

قُلْ لِلْمُؤْمِنِینَ یَغُضُّوا مِنْ أَبْصارِهِمْ (نور؛30) ای رسول ما به مردان مؤمن بگو تا چشم‎ها را از نگاه ناروا بپوشند.

قُلْ لِلْمُؤْمِناتِ یَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصارِهِنَّ(نور؛31) ای رسول به زنان مؤمن بگو تا چشم‎ها را از نگاه ناروا بپوشند.

حجاب در گفتار

نوع دیگر حجاب و پوشش قرآنی، حجاب گفتاری زنان در مقابل نامحرم است:
فَلا تَخْضَعْنَ بِالْقَوْلِ فَیَطْمَعَ الَّذِی فِی قَلْبِهِ مَرَضٌ(احزاب؛32) پس زنهار نازک و نرم با مردان سخن نگویید؛ مبادا آن که دلش بیمار (هوا و هوس) است به طمع افتد.

حجاب رفتاری

نوع دیگر حجاب و پوشش قرآنی، حجاب رفتاری زنان در مقابل نامحرم است. به زنان دستور داده شده است به گونه‎ای راه نروند که با نشان دادن زینت‎های خود باعث جلب توجه نامحرم شوند
وَ لا یَضْرِبْنَ بِأَرْجُلِهِنَّ لِیُعْلَمَ ما یُخْفِینَ مِنْ زِینَتِهِنَّ(نور؛31) و آن طور پای به زمین نزنند که خلخال و زیور پنهان پاهایشان معلوم شود.

از مجموع مباحث طرح شده به روشنی استفاده می‎شود که مراد از حجاب اسلامی، پوشش و حریم قایل شدن در معاشرت زنان با مردان نامحرم در انحای مختلف رفتار، مثل نحوه‌ی پوشش، نگاه، ‌حرف زدن و راه ‎رفتن است.
بنابراین، حجاب و پوشش زن نیز به منزله‌ی یک حاجب و مانع در مقابل افراد نامحرم است که قصد نفوذ و تصرف در حریم ناموس دیگران را دارند. همین مفهوم منع و امتناع در ریشه‌ی لغوی عفت نیز وجود دارد؛

حجاب و عفت

دو واژه‌ی «حجاب» و «عفت» در اصل معنای منع و امتناع مشترک‎اند. تفاوتی که بین منع و بازداری حجاب و عفت است، تفاوت بین ظاهر و باطن است؛ یعنی منع و بازداری در حجاب مربوط به ظاهر است، ولی منع و بازداری در عفت، مربوط به باطن و درون است؛ چون عفت یک حالت درونی است، ولی با توجه به این که تأثیر ظاهر بر باطن و تأثیر باطن بر ظاهر، یکی از ویژگی‌های عمومی انسان است؛ بنابراین، بین حجاب و پوشش ظاهری و عفت و بازداری باطنی انسان، تأثیر و تأثّر متقابل است؛ بدین ترتیب که هرچه حجاب و پوشش ظاهری بیش‌تر و بهتر باشد، این نوع حجاب در تقویت و پرورش روحیه‌ی باطنی و درونی عفت، تأثیر بیش‌تری دارد؛ و بالعکس هر چه عفت درونی و باطنی بیش‌تر باشد باعث حجاب و پوشش ظاهری بیش‌تر و بهتر در مواجهه با نامحرم می‎گردد.

حجاب زنان سالمند

قرآن مجید به شکل ظریفی به این تأثیر و تأثّر اشاره فرموده است. نخست به زنان سالمند اجازه می‎دهد که بدون قصد تبرّج و خودنمایی، لباس‎های رویی خود، مثل چادر را در مقابل نامحرم بردارند، ولی در نهایت می‎گوید: اگر عفت بورزند، یعنی حتی لباس‎هایی مثل چادر را نیز بر ندارند، بهتر است.
وَ الْقَواعِدُ مِنَ النِّساءِ اللاَّتِی لا یَرْجُونَ نِکاحاً فَلَیْسَ عَلَیْهِنَّ جُناحٌ أَنْ یَضَعْنَ ثِیابَهُنَّ غَیْرَ مُتَبَرِّجاتٍ بِزِینَةٍ وَ أَنْ یَسْتَعْفِفْنَ خَیْرٌ لَهُنَّ وَ اللَّهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ.(نور؛60)

علاوه بر رابطه‌ی قبل، بین پوشش ظاهری و عفت باطنی، رابطه‌ی علامت و صاحب علامت نیز هست؛ به این معنا که مقدار حجاب ظاهری، نشانه‎ای از مرحله‌ی خاصی از عفت باطنی صاحب حجاب است. البته این مطلب به این معنا نیست که هر زنی که حجاب و پوشش ظاهری داشت، لزوماً از همه‌ی مراتب عفت و پاکدامنی نیز برخوردار است.
  
  
چند روایت درباره اهمیت حجاب در نظر فاطمه زهرا علیهاسلام:
حضرت موسی بن جعفر علیه السلام از پدران گرامیش از حضرت امیرالمؤمنین علی علیه السلام نقل فرمود که:
روزی شخص نابینایی اجازه ورود خواست. فاطمه علیهاسلام برخاست و چادر به سر کرد.
رسول خدا فرمود:« چرا از او رو می‌گیری، او که تو را نمی‌بیند؟»
فاطمه عرض کرد:« او مرا نمی‌بیند، اما من که او را می بینم. و او اگر چه مرا نمی‌بیند ولی بوی مرا که حس می‌کند.»
رسول خدا فرمود:« شهادت می دهم که تو پاره تن منی.»

روزی رسول خدا از اصحاب خود پرسید:« نزدیکترین حالات زن به پروردگارش کدام است؟» اصحاب نتوانستند جواب بدهند. این سؤال به گوش فاطمه علیهاسلام رسید. فاطمه فرمود:« نزدیکترین حالات زن به پروردگارش وقتی است که در خانه اش بنشیند (و خود را در کوچه و بازار، جلو چشم نا محرمان قرار ندهد.)»
وقتی رسول خدا این سخن را شنید، فرمود:« فاطمه پاره تن من است.»

امیرالمؤمنین علیه السلام می‌فرماید: روزی رسول خدا از ما پرسید:« بهترین کار برای زنان چیست؟»
فاطمه علیهاسلام پاسخ داد:« بهترین کار برای زنان این است که مردان را نبینند و مردان نیز آنها را نبینند »
رسول خدا فرمود:« فاطمه پاره تن من است »

رسول خدا بعد از ازدواج فاطمه علیهاسلام کارها را بین او و علی علیه السلام تقسیم کرد و فرمود کارهای منزل با فاطمه و کارهای خارج از منزل با علی.
فاطمه علیها سلام می‌فرماید:« هیچ کس نمی‌‌داند من چقدر خوشحال شدم که رسول خدا مرا از ظاهر شدن در پیش چشم مردان معاف کرد.»

روزی فاطمه زهرا سلام الله علیها به اسماء فرمود:« چه بد است این تخته‌هایی که بدن مرده را برای تشییع جنازه روی آن می‌گذارند! زیرا وقتی زنی را روی آن قرار می دهند و پارچه ای بر بدنش می کشند، حجم بدن او معلوم است.»
اسماء گفت:« من که در حبشه بودم، می‌دیدم مردم آنجا تابوتی از چوب درست می‌کردند و مرده را داخل آن می‌گذاشتند.»
سپس اسماء با چوب خرما تابوتی لبه‌دار درست کرد و به فاطمه علیهاسلام نشان داد. حضرت فاطمه بسیار خوشحال شد و فرمود:« این خیلی خوب است. وقتی مرده را داخل آن قرار دهند و پارچه‌ای روی آن بکشند، دیگر معلوم نمی‌شود مرده مرد است یا زن.» و فرمود:« پس از مرگم، مرا در همین تابوت بگذارید.»


  
  

egza.wordpress.com

طرح حجاب و حجاب در ایران

مراد از حجاب، پوشش اسلامی است، و مراد از پوشش اسلامی زن، به عنوان یکی از احکام وجوبی اسلام، این است که زن، هنگام معاشرت با مردان، بدن خود را بپوشاند و به جلوه‎گری و خودنمایی نپردازد.

در ((بازار آزاد برهنگی )) عملا زنان به صورت کالای مشترکی (لااقل در مرحله غیر آمیزَش جنسِی ) در آمده اند دیگر قداست پیمان زناشوئی مفهومی نمی تواند داشته باشد و خانواده ها همچون تار عنکبوت به سرعت متلاشی می شوند.

هنگامی که زن را از طریق جاذبه جنٍسیش وسیله تبلیغ کالاها و دکور اطاقهای انتظار، و عاملی برای جلب جهانگردان و سیاحان و مانند اینها قرار بدهند، در چنین جامعه ای شخصیت زن تا سر حد یک عروسٍک ، یا یک کالای بی ارزش سقوط می کند، و ارزشهای والای انسانی او به کلی به دست فراموشی سپرده می شود، و تنها افتخار او جوانی و زیبائی و خودنمائیش می شود.

مساله این است که آیا زنان (با نهایت معذرت ) باید برای بهره کشی از طریق سمع و بصر و لمس (جز آمٍیزش جٍنسی ) در اختیار همه مردان باشند و یا باید این امور مخصوص همسرانشان گردد.

بحث در این است که آیا زنان در یک مسابقه بی پایان در نشان دادن اندام خود و تحریک شٍهوات و هوسٍهای آلوده مردان درگیر باشند و یا باید این مسائل از محیط اجتماع بر چیده شود، و به محیط خانواده و زندگی زناشٍوئی اختصاص ‍ یابد؟!

برهنگٌی زنان که طبعا پیامدهائی همچون آرایش و عشًوه گری و امثال آن همراه دارد مردان مخصوصا جوانان را در یک حال تحِریک دائم قرار می دهد تحِریکی که سبب کوبیدن اعصاب آنها و ایجاد هیجانهای بیمار گونه عصبی و گاه سر چشمه امراض روانی می گردد، مگر اعصاب انسان چقدر می تواند بار هیجان را بر خود حمل کند؟ مگر همه پزشکان روانی نمی گویند هیجان مستمر عامل بیماری است ؟

آمارهای قطعی و مستند نشان می دهد که با افزایش برهنٍگی در جهان طلاق و از هم گسیختگی زندگی زناشٍوئی در دنیا به طور مداوم بالا رفته است ، چرا که ((هر چه دیده بیند دل کند یاد)) و هر چه دل در اینجا یعنی هٍوسٍهای سرکش بخواهد به هر قیمتی باشد به دنبال آن می رود، و به این ترتیب هر روز دل به دلبری می بندد و با دیگری وداع می گوید.

در جامعه‎ای که برهنگی بر آن حاکم است، هر زن و مردی، همواره در حال مقایسه است؛ مقایسه‌ی آنچه دارد با آنچه ندارد؛


  
  

اهمیت حجاب برای دختران مسلمان آمریکایی

بسیاری از دختران جوان و مسلمان آمریکا مایل اند علاوه بر حفظ هویت اسلامی خود و رعایت حجاب، پوششی مطابق با مد روز داشته و بدین ترتیب چهره زیبایی از حجاب را به دیگر جوانان معرفی کنند.

به گزارش سرویس بین الملل برنا به نقل از اسلام آنلاین، دختران جوان مسلمان آمریکایی تمایل زیادی به پوشیدن لباس های اسلامی مطابق با مد روز دارند تا علاوه بر حفظ حجاب و هویت اسلامی خود، پوششی مطابق با مد روز داشته و با حضور در محافل عمومی همچون دانشگاه ها و محل کار چهره زیبایی از حجاب را به دیگر جوانان معرفی کنند.

"آبیر مینهاس" دختر 20 ساله آمریکایی علاقه بسیار زیادی به پوشیدن لباس هایی مطابق با جدید ترین مد های روز دارد. لباسهایی که علاوه بر زیبایی، پوشش و حجاب مورد نظر اسلام در آنها به طور کامل رعایت شود. خواهر وی "نارمین" نیز که 22 سال دارد، نیز چنین عقیده ای دارد.

آنها راه حل های بسیاری برای به کارگیری شیوه های جدید پوشش زیبا و مدرن منطبق با موازین اسلامی دارند و سعی می کنند این شیوه ها را به بهترین نحو ممکن به کار گیرند و معتقدند هم می توان از جدید ترین شیوه های و سبک های لباس روز پیروی کرد و هم در آن تمامی ملاک ها و معیارهایی را که اسلام از مسلمانان خواسته به طور کامل رعایت کرد.

این دو خواهر می گویند از نوع پوشش و رعایت کامل حجاب که در سفر اخیر خود به خاور میانه با آن مواجه شده اند واقعا احساس شگفتگی می کنند. آنها در این باره گفتند: وقتی به ترکیه سفر کردیم وقعا از دیدن پوشش دختران مسلمان در آنجا شگفت زده شدیم. چراکه لباس های آنها زیبا و مطابق با جدید ترین مدها بوده و در عین حال این لباس ها کاملا با موازین اسلامی مطابقت داشتند.

"نارمین" معتقداست برای او که یک دختر جوان مسلمان است، نوع پوشش و لباس بسیار حائز اهمیت است. حجاب باید خوب و زیبا به نظر برسد و روسری و لباس بایکدیگر هماهنگ باشند. او می گوید: ما مسلمان هستیم و این مهم است که با این روش به تمامی اتهامات و شایعاتی که علیه زنان مسلمان در غرب به وجود آمده پایان دهیم.

براساس این گزارش فروشگاههای بسیاری نیز هم اکنون برای پاسخگویی به نیاز خیل عظیمی از دختران جوان مسلمان در آمریکا تاسیس شده و در زمینه تهیه پوشاک اسلامی و مطابق با مد روز فعالیت می کنند.

"مونیزا باگهانی" صاحب فروشگاهی در کالیفرنیا دراین باره اظهار داشت:من به مشتریانم اطلاعات لازم را درباره آنچه که لازم دارند می دهم و همچنین لباس هایی را نیز که برای نماز راحت تر هستند را به خانمها معرفی می کنم تا جوانان انتخاب متنوعی برای حفظ حجاب خود داشته باشند.

وی می افزاید: گاهی اوقات یافتن بلوز اسلامی در آمریکای شمالی دشوار است و باید آن را از کشورهای دیگر وارد کرد، ما قصد داریم برای حفظ آنچه در جامعه رواج دارد، با صنایع نساجی و طراحان محلی همکاری کنیم.

"تری کورمیر"، مدیر یک فروشگاه زنجیره ای پوشاک اسلامی در کالیفرنیا نیز ابراز داشت: پیش از تأسیس فروشگاه یک وب سایت داشتیم که از طریق آن پوشاک اسلامی را به فروش می رساندیم. اما با افزایش تقاضا میان زنان و دختران جوان مسلمان برای داشتن لباس های اسلامی این فروشگاه را از دو سال پیش تأسیس کردیم.

گفتنی است، چندین فروشگاه دیگر نیز در آمریکا وجود دارد که دیگر نیاز های زنان مسلمان، همچون لباس شب و کفش را به شیوه اسلامی فراهم می کند.

منبع خبر: برنا


  
  
<   <<   31   32   33   34   35   >>   >
پیامهای عمومی ارسال شده
+ ثبت دامنه 100درصد رایگان com,org.net


+ سال نومبارک ستادشادسازی عقب ماندگان ذهنی
+ سال نو مبارک
+ تولدت مبارک


کسب درآمد پاپ آپ