سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از فضل دانشت آن است که دانشت را کم انگاری. [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :16
بازدید دیروز :61
کل بازدید :479067
تعداد کل یاداشته ها : 917
103/2/31
6:22 ع
موسیقی

ایراااااااااااااااااااااااااااااااااااااان


همه ی رکورد های جام ملت ها برای ایران!

مرور تاریخ جام ملتهای آسیا نشان می دهد که علیرغم حسرت 35 ساله تیم ملی برای قهرمانی در این رقابت ها اما هنوز هم به یمن درخشش در سه دوره پیاپی این رقابت ها در سالهای 1968، 1972 و 1976 که منجر به رقم خوردن اولین و آخرین توالی سه باره قهرمانی در جام ملتها شده همه رکوردهای اصلی این بازیها در اختیار ایران است.
 بیشترین تعداد حضور با 11 دوره البته با شراکت کره جنوبی، بیشترین تعداد بازی در این رقابت ها با 54 بازی که تیم دوم کره جنوبی است با 50 بازی، بیشترین تعداد پیروزی در این رقابت ها با 31 برد که تیم دوم کره جنوبی است با تنها 23 پیروزی، بیشترین گل زده با 106 گل که تنها تیم قاره است که بیش از 100 گل به ثمر رسانده و تعداد گلهای زده اش سه رقمی است و فاصله ای وحشتناک با تیم دوم یعنی کره جنوبی دارد که فقط 79 گل زده است.
 بهترین تفاضل گل با عدد 66 که نسبت به تیم دوم یعنی ژاپن با فقط تفاضل گل 23 فاصله ای زیاد و تقریبا جبران ناپذیر است. بیشترین تعداد قهرمانی با سه بار بالای سر بردن جام به اندازه عربستان و ژاپن و در نهایت هشت بار حضور در نیمه نهایی که البته در این رکورد ژاپن هم شریک ایران است


ایران در قاب رسانه ها

کیکر:

ایرااااااااااااااااااااااااااااااااااااااننشریه کیکر با انتشار گزارشی از بازی شب گذشته ایران و کره‌شمالی در رقابت‌‌های دوحه 2011 عنوان کرد: کره‌‌ای‌ها که چند ماه قبل در جام جهانی حضور یافتند، با دریافت یک گل سرنوشت‌ساز، تسلیم ایران شدند. در مقابل تیم افشین قطبی با کسب این پیروزی و همچنین برد قبلی برابر عراق، قبل از رویارویی با امارات آسوده خیال شد.
این نشریه افزود: ایرانی‌ها در دقیقه 63 با سانتر نوری، توسط کریم انصاری فرد، مهاجم جوان خود به برتری و کسب هر سه امتیاز بازی رسیدند. در حالی که چونگ تو سو، مهاجم بوخومی کره‌ هیچ‌کاری برای تیمش نکرد و به عنوان بازنده از زمین خارج شد.

رویرتز:

خبرگزاری رویترز در گزارش خود از مصاف شب گذشته ایران و کره‌شمالی در مسابقات دوحه 2011 عنوان کرد: در دقیقه 63 دیدار با کره‌شمالی، که بخش اعظم آن بی‌نشاط بود و هر دو طرف مرتکب اشتباهاتی شدند، کریم انصاری فرد با یک ضربه بغل پای فنی دروازه حریف را گشود و پیروزی را به ارمغان آورد. نتیجه‌ای که ایران را قبل از رویارویی با امارات به دور بعدی جام ملت‌ها رساند.
در ادامه این گزارش آمده است: ایران در تنها موقعیت کاملا جدی خود، توسط پژمان نوری در گوشه زمین صاحب توپ شد. وی توپ را به صورت پاس عرضی به درون محوطه جریمه برای انصاری فرد فرستاد که منجر به گل شد.
این رسانه‌ ادامه داد: ایران که در بازی قبلی با عراق نیز برنده شده بود، با این برد به کسب اولین عنوان پس از قهرمانی سال 1976 نزدیک‌تر شد. تیم قطبی در این مصاف، بهتر عمل کرد و خط میانی با جواد نکونام و پژمان نوری بر حریف برتری داشت

فیفا:

سایت فدراسیون جهانی فوتبال نوشت: تیم ملی ایران برابر کره‌شمالی سیستم هجومی داشت و مزد این بازی را گرفت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ورزشی پارسیان، فیفا در گزارش خود از بازی ایران و کره‌شمالی از مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا در دوحه نوشت: ایران، قهرمان سه دوره گذشته جام ملت‌ها، با برد یک بر صفر، بلیت صعود به دور حذفی این پیکارها را بدست آورد. ایرانی‌‌ها که سیستم بازی هجومی داشتند، مزد این بازی را گرفتند. آنها حدود یک ساعت صبر کردند. در حالی که پژمان نوری از جناح چپ، سانتری رو به جلو کرد، انصاری فرد بی‌درنگ آن را به درون دروازه حریف فرستاد.حریفی که سیستم چندلایه دفاعی مستحکمی داشت.
فیفا افزود: در مقابل کره‌ای‌ها قادر به تسلیم کردن خط دفاع ایران نشدند. جونگ تائه سو، مهاجم سرشناس آنان اغلب به تنهایی عمل می‌کرد. در حالی که کمی قبل از خاتمه بازی، هونگ یونگ جو، کاپیتان آنها با ضربه‌ای محکم تیر دروازه ایران را به لرزه درآورد.
در ادامه، این سایت از مصاف دو تیم به عنوان بازی روز یاد کرد و همچنین از نتیجه برد یک بر صفر عراق مقابل امارات به عنوان شگفتی روز گذشته یاد کرد.
در شرایطی که هادی عقیلی بهترین بازیکن شب گذشته ایران و کره انتخاب شد، اما این منبع کریم انصاری فرد را به عنوان بازیکن برتر روز برگزید.
فیفا نوشت:‌ تصمیم افشین قطبی برای قراردادن این جوان گلزن 20ساله در ترکیب اصلی، کاملا صحیح بود


رسانه های عربی:


دیدار تیم‌های ایران و کره‌شمالی در چارچوب جام ملت‌های 2011 آسیا از گروه چهارم شب گذشته با برتری یک بر صفر تیم ملی کشورمان به پایان رسید. با توجه به حساسیت بالای این مسابقه بیشتر رسانه‌های عربی خبر این بازی را در صدر اخبار امروز خود قرار داده و به تحلیل این مسابقه پرداختند.

روزنامه «الامارات» در گزارشی نوشت: ایران و کره شمالی در دیدار دوم خود در جام ملت‌های آسیا بازی حساسی را پشت سر گذاشتند و شاهد «صعود نخستین تیم، به یک چهارم نهایی» بودیم. این روزنامه اماراتی که این خبر را تیتر اول صفحه ورزشی خود کرده بود به قهرمانی ایران در دوره‌های گذشته جام ملت‌های آسیا اشاره کرد و نوشت: با توجه به اینکه کره شمالی نیاز به برد در این بازی داشت ولی با شکست یک بر صفر مقابل ایران این ایران بود که با پیروزی زود هنگام خود به اوج قله رسید و به یک چهارم نهایی صعود کرد

«الوطن» نیز در این باره نوشت: «تیم ملی ایران با عبور از کره شمالی حضور خود را در یک چهارم نهایی مسجل کرد» الوطن چاپ عراق در ادامه گزارش خود به پیروزی تیم فوتبال این کشور اشاره کرد و یادآور شد: تیم ملی عراق با زدن گل در دقیقه‌های آخر به تیم اماراتی توانست به آرزوی خود برسد.

«السفیر» چاپ لبنان با بیان اینکه تیم ملی عربستان سقوط کرد ولی ایران توانست به یک چهارم نهایی راه یابد.

«الجزیره» قطر با اشاره به پیروزی عراق برابر امارات نوشت: صعود ایران به یک چهارم نهایی مسجل شد و ایران بار دیگر تلاش می‌کند قهرمانی آسیا را بدست گیرد چرا که با داشتن بازیکنانی جوان که در لیگ‌های برتر جهان بازی می‌کنند مصمم است تا بار دیگر قهرمان آسیا شود.

منبع خبری «سانا» سوریه با اشاره به پیروزی عراق برابر امارات نوشت: این حق عراق بود که از امارات ببرد و این ایران بود که با پیروزی برابر کره شمالی صعود خود را به مرحله دیگر تثبیت کرد. این در حالی بود که ایران توانست مدعی قهرمانی آسیا «عراق» را در گروه خود شکست داده و از پیش رو بردارد.


  
پیامهای عمومی ارسال شده
+ ثبت دامنه 100درصد رایگان com,org.net


+ سال نومبارک ستادشادسازی عقب ماندگان ذهنی
+ سال نو مبارک
+ تولدت مبارک


کسب درآمد پاپ آپ